بزرگترین وبلاگ پارسی | Ya30nblog

هر آن چه که از یک وبلاگ انتظار دارید...

 
ظهور امام زمان وبرپایی عدل وداد نه نابودی جهان!
نویسنده : یاسین مرادی - ساعت ٦:۱٦ ‎ب.ظ روز ۱۳٩٠/٢/٧
 

اول:در تفسیر آیه شریفه41 سوره الرحمن(یعرف المجرمون بسیماهم فیوخذ النواصی و ألاقدام) یعنی آن روز مجرمین شناخته شده با موی پیشانی و با پاهایشان گرفتار و دستگیر می شوند.
از امام صادق علیه السلام روایت شده است که خداوند همواره آن مجرمین را می شناسد ولی آیه در مورد حضرت قائم (علیه السلام) نازل گردیده است که مجرمان را از سیما و صورتشان می شناسد و او و یارانش با شمشیر آنها را تنبیه می کنند تنبیه شدیدی .(غیبت نعمانی ص127به نقل از عصرظهورص352)

دوم: احیاء دوباره اسلام و جهان شمولی آن 
آیه 33 از سوره توبه خداوند تبارک و تعالی می فرماید:
هو الذی ارسل رسوله بالهدی و دین الحق لیظهره علی الدین کله و لو کره المشرکون
اوست خدائی که رسول خدا را با دین حق به هدایت خلق فرستاد تا بر تمام ادیان عالم تسلط و برتری دهد هر چند مشرکان ناراضی و مخالف باشند.
در تفسیر این آیه شریفه روایتی از امیرالمومنین علیه السلام نقل شده است که فرمودند :
آیا خداوند مصداق این آیه را اکنون آشکار ساخته است ؟ هرگز، سوگند به کسی که جانم در دست اوست هیچ آبادی نمی ماند مگر اینکه هر صبح و شام در آن شهادت به وحدانیت خدا و رسالت محمدی (صلی الله علیه وآله و سلم) بدهند.(محجة بحرانی ص86 به نقل از عصرظهورص356)

بقیه در ادامه مطلب... 

 


درباره جهان پس از ظهورحضرت بقیةالله عجل الله تعالی فرجه الشریف سخن بسیار است البته به صورت فهرست گونه در این باره مطالبی عرض می کنیم .
اول: پاک شدن زمین از وجود هر گونه ستم و ستمکاری
در تفسیر آیه شریفه41 سوره الرحمن(یعرف المجرمون بسیماهم فیوخذ النواصی و ألاقدام) یعنی آن روز مجرمین شناخته شده با موی پیشانی و با پاهایشان گرفتار و دستگیر می شوند.
از امام صادق علیه السلام روایت شده است که خداوند همواره آن مجرمین را می شناسد ولی آیه در مورد حضرت قائم (علیه السلام) نازل گردیده است که مجرمان را از سیما و صورتشان می شناسد و او و یارانش با شمشیر آنها را تنبیه می کنند تنبیه شدیدی .(غیبت نعمانی ص127به نقل از عصرظهورص352)
دوم: احیاء دوباره اسلام و جهان شمولی آن
آیه 33 از سوره توبه خداوند تبارک و تعالی می فرماید:
هو الذی ارسل رسوله بالهدی و دین الحق لیظهره علی الدین کله و لو کره المشرکون
اوست خدائی که رسول خدا را با دین حق به هدایت خلق فرستاد تا بر تمام ادیان عالم تسلط و برتری دهد هر چند مشرکان ناراضی و مخالف باشند.
در تفسیر این آیه شریفه روایتی از امیرالمومنین علیه السلام نقل شده است که فرمودند :
آیا خداوند مصداق این آیه را اکنون آشکار ساخته است ؟ هرگز، سوگند به کسی که جانم در دست اوست هیچ آبادی نمی ماند مگر اینکه هر صبح و شام در آن شهادت به وحدانیت خدا و رسالت محمدی (صلی الله علیه وآله و سلم) بدهند.(محجة بحرانی ص86 به نقل از عصرظهورص356)
سوم: دگرگونی زندگی مادی و ایجاد رفاه
اما آنچه ما را به پایه ای بلند از رفاه می رساند تحوّل علوم ناب و تلاش و کوشش عادی بشر است ... و اینک پاره ای از روایات که در این زمینه آمده است:
الف : استخراج گنجهای زمین و تقسیم آن بین مردم :
از رسول خدا صلی الله علیه و آله وسلم روایت شده است که :
... و یخرج له الارض افلاذ کبدها و یحثو المال حثواً و لا یعدّه عدّاً ...
زمین گنجهایش را برای او ( حضرت مهدی ارواحنا فداه ) خارج می سازد و او مال و سرمایه بی شمار بین مردم پخش می کند . ( بحار ج 51 ص 68 به نقل از عصر ظهور ص 362 )
ب : بر خورداری امت اسلامی از نعمت ها و عمران و آبادی زمین:
از رسول خدا صلی الله علیه و آله وسلم فرمودند : امت من در زمان مهدی از چنان همتی برخوردار شوند که مانند آن را هرگز برخوردار نشده باشند ,آسمان بر سر آنان اضافه ریزد و زمین هیچ گیاهی را نگه نداشته مگر اینکه آنرا می رویاند ( نسخه خطی ابن حمّاد ص 98 به نقل از عصر ظهور ص 364 )
ح : دگر گونی علوم طبیعی و وسائل زندگی
از امام صادق علیه السلام روایت است که :
العلم سبعة و عشرون حرفاً فجمیع ما جاءت به الرّسل حرفان فلم یعرف الناس حتی الیوم غیر الحرفین فاذا قام قائمنا أخرج الخمسة و العشرین حرفاً فیبثّها فی النّاس و ضم الیها الحرفین حتی یبثّها سبعة و عشرین حرفاً
علم بیست و هفت حرف ( شعبة و شاخة ) دارد . امّا آنچه تاکنون انبیاء به آن پرداخته فقط دو حرف از آن بوده است و تا امروز مردم بیش از این علم را نشناخته اند امّا آنگاه که قائم ( علیه السلام ) قیام کند بیست و پنج حرف دیگر علم را آشکار کرده میان مردم گسترش می دهد بدینگونه با ضمیمه کردن به آن دو حرف , بیست و هفت حرف علم کامل می شود .
چهارم : یکی از مهمترین وقایع بعد از ظهور ارتباط میان جهان مادی زمین با دنیای غیر مادی است . البته این ارتباط به صورت یک طرفی و از دنیا به آخرت وجود داشته است بگونه ای که انسانها پس چند سالی زندگی مادی از دنیا رفته به علم برزخ منتقل می شود امّا اتفاق و حادثه جدیدی که در روایات بسیاری از آن پرده برداشته شده است مسأله رجعت یا بازگشت از عالم برزخ به دنیای مادّی است بدین ترتیب که بعضی از مومنان و منتظران واقعی حضرت پس از ظهور حضرت زنده شده و به سپاهیان حضرت می پیوندند امّا منظور از رجعت موضوعی با اهمیت تر از این است .
بدین ترتیب که طبق احادیث بسیاری بعد از حضرت مهدی علیه السلام معصومین قبل از ایشان باز گشته بر جهان حکومت می کنند . به چند روایت در این زمینه اشاره می کنیم :
عن علی بن الحسین علیهما السلام فی قوله ( انّ الذی فرض علیک القرآن لرادّک الی معاد ) قصص 85
قال یرجع الیکم نبیّکم صلی الله علیه و آله ( بحار ج 53 ص 56 )
از امام زین العابدین علیه السلام در تفسیر این آیه از قرآن که آمده است : ( ای پیامبر ) کسیکه قرآن را بر تو نازل کرده است البته تو را به جایگاه خود باز می گرداند .
( حضرت ) فرمودند : پیامبر شما به سوی تان رجعت نموده و باز می گرداند .
و همچنین ابو بصیر از امام صادق علیه السلا م نقل می کند که حضرت از او سؤال کردند ینکر اهل العراق الرجعة؟
قلتُ نعم
قال أما یقرئون القرآن « و یوم نحشر من کل امة فوجاً » نمل 83
آیا مردم عراق منکر باز گشت ( بعض مردگان در زمان ظهور ) هستند؟
ابو بصیر می گوید: ( در پاسخ گفتم ) بله
حضرت فرمودند : مگر این آیه قرآن را نخوانده اند و روزی که از هر امت دسته ای را بر می انگیزیم .
حدیث دیگری نیز از امام صادق علیه السلام نقل شده است که ایشان فرمودند :
اوّل من یرجع الیکم الحسین بن علی علیهما السلام فیملک حتی یسقط حاجباه علی عینیه من الکبر (تفسیر برهان جلد 3 ص 229 )
اوّل کسیکه به دنیا باز می گردد حضرت امام حسین علیه السلام می باشد پس در زمین حکومت می کند . بمقداری که ( به سن کهنسالی رسیده ) ابروهای مبارکشان بلند شده بر دیدگان ایشان می ریزد .
البته از این قبیل احادیث بسیار است که اصل مسأله رجعت پس ظهور را بی تردید ثابت می کند وحتی اگر کیفیّات آن متفاوت نقل شده باشد , اعتقاد به اصل این موضوع از عقائد ضروری شیعه است در پایان با امید درک زمان ظهور , شما را به خدای بزرگ می سپاریم .